Ağustosun Son Gülüşü

Resim
Bazı son gülüşler çok acı. Böyle boğazımı acıtıyor her ağustos. Bu deli sıcağa rağmen buz gibi terletiyor, canlanıyor ve gerçeklikten saptırırcasına özletiyor. Adaletsizliğin her bir zerresini anbean hissettirerek derimi yüzüyor. Her ağustos. Her ağustosta sen gidiyorsun, yeniden. Ve aklımda hep o son gülüşün canlanırken bir gün gittiğin yerden dönecekmişsin gibi ya da hiç gitmemişsin gibi bir hayalle cebelleşiyorum. Hayatımın sonuna kadar seni görmeyeceğim gerçeğiyle yaşamak zorunda olduğumu düşündükçe deliliğin bitmez tükenmez katlarını çıkıp zirveye oturuyor ve yeni bir zirve yaratıyorum kendime. Ben ağustosta doğdum; ağustosta hayalet oldum. Seninle birlikte.
Çok şey değişmedi. Sadece ketçabı sevmiyorum artık. Mayonezle yer değiştirdiler. Bunun dışında her şey aynı. Zaman çok garip akıyor. Yaşlı hissediyorum. Diğer yandansa hiçbir şey yaşamamış kadar toy. Sürekli yorgunum, sürekli mücadele edecek bir şeyler buluyorum ve yenilmeye doymuyorum. Keşke burada olsan ve birlikte mücadel…

Aklını mı yuttun?

Sen deli değilsin. Hakkında hiçbir şey bilmiyorum ama sen deli değilsin. Delirmedin. Aklın oralarda bir yerde. Sen deli falan değilsin. Farkındasın her şeyin. Gözlerini yumduğunda aklınla baş başa kalıyorsun. Sen de farkındasın. Biliyorsun. Sen deli değilsin. Gözlerini açtığında gördüklerinin telaşesine kapılıyorsun. Anlıyorum. Fakat sen deli değilsin. 

Deli olmak işine geliyor fakat aklına ihanet etmeyi bırak. Ayağa kalk. Ayakta olduğunu zannetme ve diz kapaklarını asfaltla kaynaşmaktan kurtar! Çünkü sen deli falan değilsin. Biliyorum daha kolay görünüyor fakat daha zor olanı seçtiğinin farkına var. 

İnsanlar yanından geçip gidiyor, gitsinler sana ne! Yüzüne bakmaktan çekiniyorlar, delisin diye! Anlamaya çalışan birkaç insan doluşuyor yüzüne, anlamıyorlar. Hikayeler uyduruyorlar arkandan, deli olmana sebebiyet verebilecek birkaç dramatik hikaye yaratıyorlar, hoşuna gitmiyor ama sesini çıkartmıyorsun. Çünkü sen deli falan değilsin. 

Bir kızı sevmişsin vakti zamanında. Gel gör ki kızı sana değil başka birine vermişler. Güya! Sen de buna dayanamayıp delirivermişsin. Delirmek ha? Bir kızı sevdin ve sana yar olmadı diye delirdin ha? Pekala sen deli değilsin fakat toplum deli kardeşim! Zaten bizim delilerimizin hepsi de aşktan delirmiş, sen de fark etmişsindir. Esas delilerimiz bu vasat hikayerleri uyduranlardır. Çünkü sen deli falan değilsin!

Geceleri ne yapıyorsun merak ediyorum. Hiç mi özlemiyorsun aklını, tamam bazen ben de çıldırıyorum ama delirmiş gibi yapmıyorum. Elime bir şey geçmeyecekse de en azından elimdekini kaybetmiyorum.İnsanları çok mu umursadın? Ben de umursadım fakat sen ciddi umursamışsın. 

Delirmek ne demek? Dur, internet elimizin altında ya, soralım. "Delirmek: Akıl ve ruh sağlığı bozulmak, aklını yitirmek, deli olmak, çıldırmak." Çok afili bir tanım. Sen aklını mı yuttun. Yutabildin mi? Yutsan acıtmayacak belki. Ama yutamıyorsun. Çünkü sen deli falan değilsin!
Sır: Şimdi ben buraya neden çıktım? Çıktım. Çünkü yazdım.

Yorumlar

  1. Dertler derya olmuş da deli sanmışlar. Okuyunca direkt bu cümle geldi aklıma. Daha önce duymuştum da bu cümleyi.😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akla gelmeyecek gibi de değil, haklısınız. :))

      Sil
  2. Adına uydurulan hikayelerle pışpışladın da zaman beşiğini sallaya sallaya.. sen aklını mi uyuttun? Ilham verici bir yazı 👌👍✌

    YanıtlaSil
  3. "Hikayeler uyduruyorlar ... birkaç dramatik hikaye"
    O uydurulan hikayeler yok mu, efendim, aynen katılıyorum dediklerinize. Ses çıkarmak lazım aslında, olabildiğince bağırmak, bırakalım da onaylasınlar deliliği, haklı çıksınlar. Dediğiniz gibi, gerçek şu" "Deli değilsin!" :)
    Kaleminize sağlık! Düşüncelere daldıran, harika bir yazıydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gerçek delilere ses çıkarmak lazım, hakkı aliniz var efendim. Çok teşekkür ederim. :)
      Sevgiler,

      Sil
  4. Delilik o kadar da kötü bir şey değil bence:)) Memleketin halini düşünüp kendini kahreden bir deli gördün mü hiç?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun da o ya, görmedim. :) Yorum için teşekkürler, efendim.

      Sil
  5. Akılla izah edilebilenler mantıklı gönülle izah edilebilecek olanlar kimi zaman deli damgası yer. Herkes deli bir sen mi akıllısın derler ya hani, ya gerçekten öyleyse. ;)
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. :) Bu hoş yorum için teşekkür ederim efendim.

      Sil
  6. Deli olmak iyidir aslında. Çünkü insanlar seni anlayamadıklarından deli derler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette, hangi yönden baktığımıza göre değişir. Delilik çeşitlidir.

      Sil
  7. "Deliler, bize deli dediler!"

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vincent van Gogh’u Anlamak

Kendini Sıfırlayan Adam

Sezen'le konuştum: "Bekle." diyor.

Konuşamadıklarımızdan mısınız?

Hayat Enerjim: -Sonsuz