14.02.2017

Gururumuz Sezen, gururumuz bizi ezdi geçti.

İçten içe saçmalık doluyuz. Güzel ve acı kokan türündeniz saçmalığın. Alenen sustuklarımız yönetiyor bizi, lakin konuşamıyoruz Sezen, dudaklarımıza dikiş atmış acı çekiyoruz ve bizi bizden başka kimse kurtaramaz. Gururumuz Sezen, gururumuz bizi ezdi geçti. Hayatımızı, sesimizi, soluğumuzu aldı bizden bu gurur illeti. Yok olup gittik gururdan ibaret kaldık. Bence biz artık var olmanın yarısını bile hak etmiyoruz. İçten içe istiyoruz fakat gurur Sezen, gurur dedim ya anlasana. Hayatı, kulağımızı dolduran o müthiş sesi, kesik kesik birkaç soluğu istiyoruz fakat almaya gururumuz yetmez. Zira bunlar gururla alınmıyor.

"Sevda" çok yaşlı bir kelimeymiş, Ben bilmem ama sen bilirsin. Gözümü korkutmuştu. Haklıymışım da, hakikaten derin bir kelimeymiş. Sevda... Birini sevmekle ilgili, orası muhakkak ama sürekli bir sevmek bu zannımca. Sıkı bir şal gibi boynuna dolanan bir koku, ısı, ten, göz ve uzun süreli çarpıntı. O sıkı şal nereden geliyor bilmiyorum ama sevmenin ötesine geçirip bir insanı tanımlıyor. Sev ama    -da'sı var bu adamın-kadının. O da sarhoş bir kaya misali oturuyor içine. Sevda oluyor kalıyor, gitmeye mecali yok. Bir ömür hissediyorsun artık kaçarın yok, bir anlığına bile unutmak mümkün şey değil. Hele kavuşamadıysan sevda asıl o zaman sevda oluyor zannımca. Her zamanki gibi bilmediğim her şey hakkında yaptığım gibi ipe sapa gelmez fikirlerimle kurcalıyorum sevdayı da! Çok abes bir kelime, basit ve ucuz gelirdi fakat ben nereden bilebilirdim zaten. Çok kurcalamamak lazım.

Neyse Sezen, diyeceğim şu ki sen nasıl bir ya da birkaç sevdayı o muazzam sesinin gezindiği boynuna doladın da bunca şarkıyı yazdın ve kulaklarıma işledin kendini? Hadi anlat. Bana anlat. Hem şimdi nereden çıktı bilmiyorum ama ben bazen pes etmek istiyorum. Uzaklaşıp yok olmak istiyorum. Neden yok olmak zorunda olduğumu da bilmiyorum. Yok olmadan pes etmek mümkün mü? Pes ederek rahat bir nefes verip dert edinmemek istiyorum. Acı çekmeden vazgeçmenin bir yolu olmalı. Ama sen bu yolu arayışımı daha da zorlaştırıyorsun. Benim bu yolu bulmam lazım Sezen. Yok olmadan yok olmam lazım. Çünkü hakikatte ben hiçbir vakit yok olmak istemiyorum. Zamanın başından sonuna dek var olmak ve hatta zamanın önüne ve ötesine geçmek istiyorum. Daha bir ülkeyi keşfedemeden bütün evreni keşfetmek istiyorum. Bilmem kaç ışık yılı ötesindeki hayatları görmek ve bilmek istiyorum Sezen. Fakat esas konumuz bu değil miydi? Değildi Sezen, olay sadece bir konudan ibaret değildi. Zira bir bedende bir şeyden fazlası vardı. Konu hiçbir zaman bir değildi. Sen de gurur fazlalığından muzdarip misin Sezen? Kaybettirir mi kazandırır mı?
SIR: Ben gurur fazlalığının kazandırdığını hiç görmedim fakat görmek istiyorum.

9 yorum:

  1. Efendim, derin düşüncelere daldırdınız yine :) Şarkıyı dinlerken okudum, hüzün kokusunu aldım.
    "Yok olmadan yok olmam lazım"... o cümlede durdum.
    Derin duygular kokan kaleminize sağlık, efendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durulacak yeri iyi biliyorsunuz, efendim! :)
      İçten yorumunuz için çok çok teşekkür ederim!!! :)

      Sil
  2. "Acı çekmeden vazgeçmenin bir yolu olmalı." Çok güzel... O yolu öğrenirsen lütfen bize de öğret, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Umarım bir an evvel bulurum ve sizle paylaşırım. :)
      Sevgi ile...

      Sil
  3. Sezen bir zamanlar hemşeri kabul ettiğimiz gençlik yıllarımızın en sevilen sanatçısıydı. Çocukluk yıllarında sokaklarında top oynadıklarını bilirim. Firuze şarkısı ile gönülleri okşamış, tatlı hayallere daldırmış zamanının en sevilen sanatçısıydı. Bir gün, yine referandum öncesi, hükümetin demokratikleşme paketi altındaki acı sonuçlarını sonradan gördüğümüz büyük siyasi hatasını desteklemiş, desteklemekle kalmamış bir de demokratikleşme sürecine karşı olanları ailece iki cihanda "lekeli" kabul ettiklerine dair açıklama yaptıktan sonra İzmirlilerin ağır tepkisini almıştır. O desteklediği demokratikleşme paketinden sonra ilçelerin silah deposuna döndürüldüğünü, çok sayıda şehit verilerek ülke topraklarına geri kazandırıldığını hatırlayınız. Ne zaman Sezen dinlesem hep hükümete yalakalık, bizlere yönelttiği "iki cihanda lekeli" suçlaması gelir aklıma. Yazınız, duygularınız çok güzel ama Sezen'in kalbimde yoktur o gün, bugün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bilgim yoktu. Fakat bilmenizi isterim ki bir sanatçıyı sadece sanatçı olarak ele alabilirim, beni yalnız sesi ve şarkıları ilgilendirir. Ama kişiliği hakkında bir şey söyleyemem çünkü kendisini bizatihi tanımam. Ayrıca bu tür bir itham karşısında böyle düşünmeniz doğal. Bilgilendirici yorumunuz için çok teşekkür ederim, efendim.

      Sil
  4. Şarkılar şarkılar... :)

    YanıtlaSil
  5. Sezen belkide bizlerden farksız şeyler yaşıyor lakin onun aynasından öyle bir yansıyor ki biz bu nasıl bir şey deyip, afallamış buluyoruz kendimizi.
    Güçlü kalemi, sözleri ve sesi ile derin ve değerli bir sanatçı. Umarım seni duyarda bir kelam eder Yeliz. :)
    Sevgi ile canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerinle değerli yorumun için teşekkür ederim güzide arkadaşım.:)
      Sevgiler,

      Sil